Ειρήνη η Αθηναία της Πλάκας

Φεύγω από τη δουλειά και πηγαίνω να πάρω το μετρό. Περνάω έξω από το ψαράδικο και ο ψαράς μού κάνει νεύμα: «…’σου πω…» Πλησιάζω. «Ιστορικός δεν είσαι; Λοιπόν, άκου να δεις. Οι βυζαντινοί αυτοκράτορες…» Παύση όλο σημασία. «Ναι, τι;» Με κοιτάει, και αντιλαμβάνομαι ότι η εκτίμησή του για το πρόσωπό μου παίρνει την κατιούσα. «Τους ξέρεις;» Προσπαθώ να κατανοήσω το ερώτημα. «Εννοείς προσωπικά;» Το ύφος του γίνεται αδιόρατα περιφρονητικό. «Ξέρεις ποιοι ήταν αυτοκράτορες του Βυζαντίου;» ρωτά, με αργή και καθαρή φωνή. Στενάχωρη σιωπή. Τώρα θα μπορούσα να είμαι στο Σύνταγμα και να τραβάω φωτογραφίες. «Ε, ναι, ξέρω…» Αγνοεί την απάντησή μου. Η πτώση της εκτίμησης συνεχίζεται με σταθερό ρυθμό. «Άνοιξε ένα βιβλίο και δες ποιοι ήταν. Εγώ αυτό έκανα. Τους είδα όλους. Έναν έναν. Και ξέρεις τι;» Δυσφορώ. «Τι;» Πλησιάζει το πρόσωπό του στο δικό μου και μισοκλείνει τα μάτια. «Από όλους αυτούς, μόνο ένας ήταν Έλληνας. Μόνο ένας!» Προφανώς τώρα εγώ πρέπει να ρωτήσω «ποιος». «Ποιος;» Κάνει λίγο πίσω και μειδιά θριαμβευτικά: «Η Ειρήνη η Αθηναία. Μόνο αυτή».

2 Responses to “Ειρήνη η Αθηναία της Πλάκας”

  1. ναι, αλλά κι αυτή ήταν της πλάκας

  2. ΜΕΜΝΟΝ Says:

    Είσαι απίστευτος Τσακνιά!!!!

Leave a Reply

