Δεν είναι αυτό που νομίζετε…




Μονόπρακτο

Πρόσωπα του έργου

ΝΙΚΗΤΑΣ: Υποψήφιος δήμαρχος
ΓΙΩΡΓΟΣ:  Φωτογράφος
ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΕΡ
ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΚΘΕΣΗΣ

Έκθεση φωτογραφίας σε παλιό πετρόκτιστο κτήριο. Υποβλητικός φωτισμός, σποτάκια στις φωτογραφίες που κρέμονται στον τοίχο. Τρεις-τέσσερις επισκέπτες, μεταξύ αυτών ο Γιώργος, χαζεύουν την έκθεση. Ο Νικήτας μπαίνει με το χαμόγελο του ανθρώπου που περιμένει να τον αναγνωρίσουν. Χαιρετά διά χειραψίας ένα-δυο απορημένους φιλότεχνους και μετά κατευθύνεται προς τον Γιώργο.
ΝΙΚΗΤΑΣ (με αστραφτερό χαμόγελο): Γεια σας!
ΓΙΩΡΓΟΣ (αμήχανα): Ε… Γεια…
ΝΙΚΗΤΑΣ: (σκύβει και του λέει συνωμοτικά): Ρε συ, πες καμιά εξυπνάδα να του πετάξω του Καμίνη…
ΓΙΩΡΓΟΣ: Εγώ; Από πού κι ως πού; Και, τέλος πάντων, πώς εσείς… εσύ… εμένα…
ΝΙΚΗΤΑΣ: Όλο εξυπνάδες στο facebook ξέρεις να λες. Έλα, πες μου και μένα κάνα τέτοιο να του πω αύριο, θα είμαστε στου Πρετεντέρη… Ξέρεις, κάνα λογοπαίγνιο, τέτοια…
ΓΙΩΡΓΟΣ: Μα εγώ με τον Καμίνη είμαι!
ΝΙΚΗΤΑΣ: Ώχου, μαλακίες… Έλα, πες κάτι και θα σου κάνω έκθεση φωτογραφίας στο Πνευματικό Κέντρο. Ξέρεις, εκεί πίσω από τη μουτσούνα του Παλαμά.
ΓΙΩΡΓΟΣ: Α, άκου να δεις, δεν εξαγοράζομαι εγώ! Είμαι ιδεολόγος εγώ! Εγώ… Ε; Ποια μουτσούνα;
ΝΙΚΗΤΑΣ: Του Παλαμά δεν είναι αυτό το άγαλμα το κατατονικό στην Ακαδημίας, με τις φρυδάρες; Του φέρνεις λίγο, εδώ που τα λέμε…

(Μπαίνει ο φωτορεπόρτερ. Φοράει γιλέκο φωτογραφικό, κρέμονται μηχανές, φακοί κ.ο.κ. Κοιτάζει αριστερά-δεξιά, εντοπίζει τον Νικήτα και κατευθύνεται προς το μέρος του.)
ΓΙΩΡΓΟΣ: Ώχου, α παράτα μας… (Βλέπει τον φωτορεπόρτερ). Όχι ρε πούστη μου! Δημοσιογράφοι! Ωχ, από πού να την κάνω… Σκατά. Ορίστε, τώρα θα μας βγάλουνε φωτογραφία μαζί. Θα με δει κάνας Κουβέλης, άντε να εξηγώ…
ΝΙΚΗΤΑΣ (βγάζει σαν ταχυδακτυλουργός από την τσέπη του σακακιού του ένα κόκκινο λάβαρο με κινέζικα γράμματα): Μη σε νοιάζει, ρε, ψυχραιμία. Να, κρύψου εδώ, πίσω απ’ αυτό.
ΓΙΩΡΓΟΣ: Τι ’ν’ τούτο;
ΝΙΚΗΤΑΣ: Ξέρω ’γω; Μια μαλακία. Κινέζικο. Το βρήκα στο Δημαρχείο τώρα δα, πριν ξεκινήσω για εδώ, σε μια αποθήκη. Το πήρα για κασκόλ και το κουβάλησα, μπας και χρειαστεί. Έχει βγάλει ψύχρα. Θα το έφερε κάνας δήμαρχος που αδελφοποιηθήκαμε, κάνας υπουργός… Μπορεί να το είχε πάρει ο Αβραμό από τους Κινέζους. Τέτοιος τσίπης που ήτανε…
ΓΙΩΡΓΟΣ (ανήσυχος, βλέπει τον φωτορεπόρτερ να πλησιάζει): Ρε γαμώτο…
ΝΙΚΗΤΑΣ: Μη σε νοιάζει, κρύψου σου λέω… Εγώ θα τον καθυστερήσω. Άσε, ξέρω εγώ απ’ αυτά. (Στρέφεται προς τον δημοσιογράφο, χαμογελά πλατιά και φωνάζει, κραδαίνοντας το κινέζικο λάβαρο: ) Τσινγκ Τσανγκ Τσονγκ, βρε! Χα χα χα! Ντεγκ Χσιάο Πινγκ Πονγκ, Μπι Μπι Κινγκ Μπέργκερ! Χα χα, σε καλό να μας βγει…
ΓΙΩΡΓΟΣ (απορημένος): Μα τι είναι αυτά που λες;
ΝΙΚΗΤΑΣ: Μαλακίες. Ό,τι μου ’ρθει. (Στον δημοσιογράφο, δυνατά): Τσιντσιλά, Τραλαλά! Τσινγκ Τάο, Άεκ-Πάο, Φστ Μπόινγκ 747! (Χαμηλώνει πάλι τη φωνή, γυρίζει στον Γιώργο.) Θα τους πω ότι τούτο εδώ (κουνάει το κινέζικο λάβαρο πάνω-κάτω) το στείλανε από την COSCO, που υποσχέθηκε να φτιάξει λιμάνι και στον Άγιο Παντελεήμονα. Αφού ό,τι και να πω το χάφτουνε, τα ζώα. Εδώ είπα ότι ο Δήμος έχει πλεόνασμα. Άκου, πλεόνασμα! Α, και ότι θα φτιάξω πάρκα. Χαχαχαχα! (Γυρίζει στον δημοσιογράφο και φωνάζει, με ανανεωμένο κέφι): Τζιμ Μπιμ, Τσιριμπόμ, Ραν Ταν Πλαν!

(Ο Νικήτας εξακολουθεί να φωνάζει δικής του επινόησης κινέζικα, κρατώντας το λάβαρο. Ο φωτορεπόρτερ σηκώνει τη μηχανή και ετοιμάζεται να τραβήξει φωτογραφία. Ο Γιώργος σκύβει και πασχίζει να κρυφτεί. Περνάνε μερικά δευτερόλεπτα εξευτελισμού και ταπείνωσης, κατόπιν το παίρνει απόφαση ότι μόνο το κεφάλι του κρύβεται, ο υπόλοιπος φαίνεται, και εγκαταλείπει την προσπάθεια).
ΓΙΩΡΓΟΣ: Σκατά. Δεν χωράω να κρυφτώ εδώ.
ΝΙΚΗΤΑΣ: Δεν πειράζει. Δεν προλαβαίνεις, ούτως ή άλλως. Κοίτα, μας έχει ήδη καδράρει. Τουλάχιστον χαμογέλα.
ΓΙΩΡΓΟΣ: Και στο Κόμμα τι θα πω;
ΝΙΚΗΤΑΣ: Ξέρω εγώ; Πες τους «Τσινγκ Τσανγκ Τσονγκ». Χα χα χα! Ή πες το κλασικό: «Δεν είναι αυτό που νομίζετε…» Αλλά χαμογέλα τουλάχιστον. Χαμογέλα ρε, τι σου ζητάνε;

(Ο Νικήτας και ο Γιώργος χαμογελάνε. Το φλας αστράφτει. Μένουν για λίγα δευτερόλεπτα παγωμένοι, ακίνητοι, σαν φωτογραφία. Αυλαία.)

One Response to “Δεν είναι αυτό που νομίζετε…”

  1. Evi Tsak Says:

    Do you owe tis Michalous, bro ?

Leave a Reply

