Επιστολή στην Τζούλια Αλεξανδράτου

Αγαπητή Τζούλια,

είμαι αυτός που κόλλησε το αυτοκόλλητο στο παρμπρίζ της ροζ Πόρσε σας. Ναι, αυτό το πορτοκαλί που γράφει «είμαι γάιδαρος, παρκάρω όπου γουστάρω».

Δεν μπορεί να το ξεχάσατε κιόλας: συνέβη μόλις εχθές, Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011, γύρω στις έξι και μισή το απόγευμα, στην αρχή της οδού Μητροπόλεως, στο Σύνταγμα. Σταθήκατε αρχικά κοντά στη στάση του λεωφορείου, εν συνεχεία πήγατε και παρκάρατε πάνω στη διάβαση των πεζών. Γι’ αυτό το έβαλα το αυτοκόλλητο.


Σας εντόπισα αρχικά ενώ βρισκόμουν στο Σύνταγμα. Πέρασα απέναντι και σας φωτογράφισα καθώς παρκάρατε. Έπειτα, εσείς κατευθυνθήκατε προς την οδό Ερμού. Διασταυρωθήκαμε· φορούσα μαύρο σκούφο, κι όταν ήρθαμε μούρη με μούρη, μπροστά από το Υπουργείο Οικονομικών, μισοέκρυψα τη φωτογραφική μηχανή πίσω από την πλάτη μου, μη με πάρετε για paparazzo.

Έβαλα το πορτοκαλί αυτοκολλητάκι στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου σας και αμέσως έπεσε πολύ γέλιο από τους περαστικούς, που είχαν μαζευτεί και χάζευαν τη ροζ Πόρσε. Μια κοπέλα μάλιστα ήρθε, σκασμένη στα γέλια, και με συνεχάρη διά χειραψίας. «Τώρα την έκαψες», μου είπε. Αν είναι αλήθεια, ζητώ συγγνώμη, δεν είχα σκοπό να σας κάψω. Ήθελα απλώς να σας υποδείξω ότι είναι γαϊδουριά να παρκάρεις πάνω στη διάβαση των πεζών.

Παρακαλώ μην το πάρετε προσωπικά: δεν είστε η μόνη, υπάρχουν και άλλοι γάιδαροι που παρκάρουν όπου γουστάρουν. Σε όλους βάζω αυτοκόλλητο. Τον τελευταίο μήνα, έχω κολλήσει περίπου εκατό, εβδομήντα εκ των οποίων στο σημείο αυτό, στη Μητροπόλεως. Ούτε είναι ταξικό το θέμα, επειδή δηλαδή έχετε Πόρσε: η γαϊδουριά είναι διαταξική. Εγώ κάνω την εικαστική-ζωολογική μου παρέμβαση ανεξαρτήτως μάρκας αυτοκινήτου. Πάντως, οφείλω να ομολογήσω, δεν μου είχε ξανατύχει ροζ και σινιέ Πόρσε.

Θα μου πείτε, δεν χώραγαν οι πεζοί να περάσουν; Ναι, χώραγαν, παρακάμπτοντας την Πόρσε σας, επειδή έτυχε να μην υπάρχουν άλλα γαϊδούρια κολλητά εκείνη τη στιγμή: συνήθως είναι πέντε-έξι αυτοκίνητα, ενίοτε με μηχανάκια ανάμεσα, που κάνουν ακόμα πιο δύσκολη την πίστα. Έχω δει γιαγιάδες με ψώνια να αναγκάζονται να χορέψουν τσάμικο για να περάσουν. Φυσικά, το μεγάλο μπόνους (αρχιγάιδαρος) το παίρνει όποιος παρκάρει πάνω στη ράμπα που προορίζεται για τα άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ).

Στην περιοχή, υπάρχουν αρκετά parking. Άλλη φορά, παρακαλώ πηγαίνετε σε ένα από αυτά. Ακόμα κι αν είναι για λίγη ώρα, δεν χάθηκε ο κόσμος, θα δώσετε γύρω στα 8-10 ευρώ. Κι εσείς δεν κάνατε και λίγη ώρα. Το ξέρω, γιατί περίμενα τουλάχιστον κανένα μισάωρο να εμφανιστείτε, να σας φωτογραφίσω καθώς θα βγάζετε το αυτοκολλητάκι. Είχα και μια περιέργεια, αν θα αντέξει το μανικιούρ. Στο μεταξύ, οι περαστικοί καταδιασκέδαζαν και φωτογραφίζονταν δίπλα στην ροζ Πόρσε. Αλλά έκανε κρύο, είχα και ραντεβού με κάτι φίλους για καφέ, οπότε βαρέθηκα να περιμένω και έφυγα.

Αγαπητή Τζούλια, ελπίζω να μη σας κούρασα. Άλλη φορά, παρακαλώ να μην παρκάρετε σε διάβαση ή ράμπα για τα ΑΜΕΑ. Θα με αναγκάσετε να ξαναβάλω αυτοκόλλητο. Α, μια και το ’φερε η κουβέντα: το πορτοκαλί ήταν χάλια με το ροζ, δεν πήγαινε. Αλλά, δυστυχώς, δεν τα βγάζουν σε άλλο χρώμα· ένα πρασινάκι, ας πούμε, θεωρώ ότι θα πήγαινε χάρμα. Ή κάτι σε καναρινί ίσως. Ε;

Φιλικά,
Γιώργος Τσακνιάς

Υ.Γ. Το μανικιούρ, εντάξει;

63 Responses to “Επιστολή στην Τζούλια Αλεξανδράτου”

  1. Μυρτώ ;) Says:

    Eγω είμαι η κοπέλα που σου έσφιξε το χέρι 😉 χαχαχα το πως βρήκα το άρθρο σου είναι απίστευτο ;)… Καταπληκτικό άρθρο πάντως..ακομα γελάω 😉

    • Χαχαχα, Μυρτώ, καταπληκτικό! Εγώ μόλις τώρα ξαναμπήκα online και είδα ότι κάποιος φίλος μου είχε στείλει link με το δικό σου άρθρο. Αυτά είναι… 🙂

    • Μυρτώ, μικρός που είναι ο κόσμος, ε;;;
      Σ;ο)))

      • Μυρτώ ;) Says:

        αχαχαχχα 😉 είναι πολύ μικρός ;)) και χαίρομαι 😉 να βγούμε να το γιορτάσουμε!! χαχαχα

  2. Είσαι ωραίος. Αυτό μόνο, είσαι ωραίος 🙂

    (βάλε κάτι στις φωτό, ένα υδατογράφημα, γιατί αλλιώς θα γίνουν βορά στα κανάλια που θα γλυκαθούν με το θέμα)

  3. afrodite Says:

    file eis;oraios alla den tous kaigetai karfi-k se parking den pan giati den exei show!krima pantos -perimena pio proxo epilogi xromatos ap ti julia!

  4. Αφήστε το ” κορίτσι ” ήσυχο , μην το ελέγχετε ! Είναι ωραία , ειλικρινής , έντιμη , σε αντίθεση με τη λαμογιά και την υποκρισία που κυριαρχεί γύρω μας . Ας είναι καλά η Ωραία Τζούλια !

    • Βρε καλά να είναι, δε λέω. Αρκεί να μην κλείνει τη διάβαση. Ούτε η Τζούλια, ούτε κανένας.

  5. Γιώργο να το βάλω στους Κάφελλους; Θα μού πεις αν ήθελες να το βάλεις θα το έβαζες και μόνος σου, αλλά αν μού επιτρέπεις πες μου

  6. Αφήστε επιτέλους την κοπέλα ήσυχη.
    Μπορεί να μην είχε ψιλά για parking και τέτοιες βλακείες.
    Μπορεί εκείνη την ώρα να πήγαινε για δουλειά κάπου εκεί κοντά.Πράγμα αρκετά επικίνδυνο θα έλεγα ,αν σκεφτεί κανείς τι άτομα κυκλοφορούν λίγο
    πιο πάνω. Τι αντίκτυπο θα είχε για σένα αυτό, το έχεις σκεφτεί;
    Αυτή η εμμονή σου με το συγκεκριμένο σημείο θα μπορούσε εύκολα να παρεξηγηθεί. Κάποιοι μπορεί να σκεφτούν ότι υπάρχει κύκλωμα αυτοκολλητών, το οποίο θα πρέπει κατά συνέπεια να εξαρθρωθεί.
    Νομίζω ότι για κάποιο διάστημα θα πρέπει να εξαφανιστείς ή έστω ν’αλλάξεις πόστο.Έστω μέχρι να ηρεμήσουν τα πράγματα.
    Και δεν το λέω φυσικά επειδή αύριο έχω μια δουλειά εκεί κοντά και θα πρέπει να αφήσω κάπου το αυτοκίνητο. Όχι.

    • Έχεις δίκιο Αντώνη. Μέχρι να ηρεμήσουν τα πράγματα, θα βάζω γουρούνι, όχι γαϊδούρι. Αν με πιάσουν, θα πω “είμαι άλλη φράξια, δεν έχω καμία σχέση με αυτούς τους γάιδαρους, τους ρεβιζιονιστές!”

  7. Eυχαριστώ! Πριν χρόνια, όταν είχα τα παιδιά μου στα καροτσάκια και πεδευομουνα να πάω από το σπίτι μου στο super market , παρηγορούσα τον εαυτό μου με την ιδέα ότι κάποια μέρα θα έπιανα έναν (οποιονδήποτε) από αυτούς τους πολλούς γαϊδάρους, θα τον έδένα σ’ ένα αναπυρικό καροτσάκι και με τη βία θα τον έβαζα να κάνει μερικά χιλιόμετρα στους δρόμους της Αθηνας. Iσως και να τον χτυπούσα,…αλλά όχι δυνατά και όχι στο κεφάλι. Τελικά τίποτα δεν έκανα. Αλλά και τα αυτοκόλλητα δεν είναι κακή ιδέα. Είμαι τώρα μακριά για να σε βοηθάω να τα κολλάς αλλά σ’ευχαριστώ. Μπορώ να κάνω κάτι άλλο; Ντέμη
    Υ.Γ. Την κύρια δεν την ξέρω αλλά δεν είναι αυτό το θέμα

    • Ναι, τα αυτοκόλλητα είναι καλή ιδέα. Φυσικά δεν είναι δική μου, ούτε είμαι ο μόνος που τα χρησιμοποιεί (δες π.χ. το μπλογκ ενός φίλου που ασχολείται πολύ καιρό τώρα με το θέμα. Ο τίτλος του μπλογκ τα λέει όλα: http://eimaste-kafroi.blogspot.com/). Παρεμπιπτόντως, κι επειδή πολλοί με ρωτάνε: τα αυτοκόλλητα μπορεί να τα παραγγείλει κανείς στο http://www.streetpanthers.gr Εκεί μπορεί επίσης να δει που θα τα βρει να τα αγοράσει, αν δεν θέλει να παραγγείλει μέσω internet, καθώς και διάφορες χρήσιμες πληροφορίες για το όλο θέμα. Εγώ συμφωνώ απολύτως με τη φιλοσοφία των “πανθήρων”: τιμωρούμε το “αντικοινωνικό” παρκάρισμα, όχι το παράνομο γενικά. Π.χ. είναι ούτως ή άλλως παράνομο να παρκάρεις στο πεζοδρόμιο, αλλά είναι άλλο να προσπαθήσεις (τουλάχιστον) να αφήσεις χώρο και για τους πεζούς, και άλλο να το βάλεις κάθετα επειδή είσαι αρχιγάιδαρος και δεν δίνεις μία. Η παρανομία είναι δουλειά της δημοτικής αστυνομίας και της τροχαίας, η αντικοινωνική συμπεριφορά είναι δουλειά όλων μας. Να πω και κάτι άλλο: είμαι φανατικά εναντίον της αυτοδικίας – και γενικά, για λόγους αρχής, και στο θέμα αυτό. Αν π.χ. σπάσω τον καθρέφτη ενός γαϊδάρου που έχει παρκάρει πάνω στη ράμπα 1) Πιθανότατα δεν θα καταλάβει γιατί του σπάσανε τον καθρέφτη 2) Υπάρχει πάντα η (μικρή) πιθανότητα να το άφησε κάποιος εκεί γιατί υπήρχε κάποια πραγματική ανάγκη, ζωής ή θανάτου. Το αυτοκόλλητο δεν αποτελεί αυτοδικία, δεν συνιστά-εφόσον κολληθεί στο τζάμι και όχι στη μεταλλική επιφάνεια- φθορά περιουσίας, η οποία διώκεται και ποινικά, ενδέχεται να κάνει και κάποιος γαϊδάρους-οδηγούς να ντραπούν και λίγο (όχι πολλούς, δεν έχω ψευδαισθήσεις) και, κυρίως, το βλέπουν οι περαστικοί και παίρνουν ιδέες. Γι’ αυτό ακριβώς εγώ χάρηκα ιδιαίτερα όταν κόλλησα το αυτοκόλλητο στη ροζ Πόρσε: όχι γιατί έχω κάτι με την Τζούλια, αλλά επειδή η ίδια “πουλάει” και η ροζ Πόρσε της βγάζει μάτι, κι έτσι το είδε πολύς κόσμος το γαϊδουράκι!

  8. Μπράβο για όλα!

  9. Σωστός.

  10. Ισως τελικα να ειναι ταξικο το θεμα, ισως και φθονος. Υπαρχει φωτογραφια και απο τα διπλανα αυτοκινητα με αυτοκολητο;

    • Υπάρχουν πάρα πολλές φωτογραφίες από αυτοκίνητα με αυτοκόλλητο στο ίδιο σημείο (ή και αλλού) αλλά άλλη μέρα. Έχω δημοσιεύσει πολλές από αυτές στο facebook και στο μπλογκ ενός φίλου, ο οποίος είναι πρωτοπόρος συναγωνιστής γαϊδουροκολλητής (δες π.χ. εδώ: http://eimaste-kafroi.blogspot.com/2010/12/28122010.html) Γενικά, προσπαθώ να διαδώσω τη συνήθεια του αυτοκόλλητου. Σε διαβεβαιώ πως δεν έχω καμία ταξική μνησικακία ή φθόνο: δεν θα κυκλοφορούσα με ροζ Πόρσε, ούτε με Πόρσε γενικώς. Αν μου τη χάριζαν, θα την πούλαγα.

      • Μην θεωρησεις κακοβουλο το σχολιο μου, γιατι δεν ειναι. Δεν θα επρεπε ομως την συγκεκριμενη μερα και ωρα να κολησεις αυτοκολητα σε ολους για να μπορεσεις να στηριξεις την δηλαδη σου οτι βαζεις σε ολους χωρις ταξικα η αλλα κριτηρια; Οι αλλοι γιατι γλυτωσαν το αυτοκολητο; Θα σου ελεγα μπραβο εαν εβαζες σε ολους εκεινη την ημερα και ειχαμε και την σχετικη φωτογραφια.
        Η συγκεκριμενη πορνη πρεπει να ειναι κυριολεκτικα χαζη, οτι και να πεις οτι και να κανεις αυτη θα ζει στον κοσμο της.

  11. Πολύ καλή προσπάθεια και χίλια μπράβο! Μας άρεσε και η ιδεολογική τοποθέτηση, στην απάντηση προσ τον »orck». Θα προμηθευτούμε τα «γαιδουράκια» μας σύντομα.

  12. Κατ’ αρχάς, δεν είμαι η δημοτική αστυνομία για να πρέπει να κόψω κλήσεις σε όλους! Αν δεις κάπου παραπάνω, σε προηγούμενο σχόλιο, εξηγώ ότι η λογική του αυτοκόλλητου δεν είναι να υποκαταστήσει τα όργανα του κράτους, τιμωρώντας την παρανομία, αλλά να αντιμετωπίσει -ή, μάλλον, να επισημάνει- το “αντικοινωνικό” παρκάρισμα. Δηλαδή: πάνω σε ράμπα για ΑΜΕΑ, πάνω σε διάβαση πεζών, σε στροφή που εμποδίζει τα ΜΜΜ ή πάνω στο πεζοδρόμιο, με τρόπο που οι πεζοί να μη χωράνε. Τη μέρα λοιπόν εκείνη, μόνο η Τζούλια ήταν πάνω στη διάβαση (ε, οχι η ίδια, το αυτοκίνητό της). Ένα άλλο αυτοκίνητο που διακρίνεται στη τελευταία φωτογραφία, δεξιά από την Πόρσε, δεν ήταν ούτε στη διάβαση, ούτε στη ράμπα. Συνεπώς, σε ποιον άλλον να έβαζα αυτοκόλλητο;

  13. Έπος! Σε αναδημοσίευσα στο Salata TV, ελπίζω να μην σε πειράζει 🙂

  14. Re si psile na se rwtiso! Afto to kaneis me olous osous parkaroun paranoma? H apla to pezeis pozeras kai etsi epidi einai gnwsth h tzoulia? Otan kaneis kati “kalo” h kanto gia olous h min to kaneis!

    • Ψηλέ, έχω απαντήσει σε αυτό, μπόλικες φορές. Επειδή βαριέμαι να τα ξαναλέω, δες αν θες τις απαντήσεις μου σε προηγούμενα σχόλια.

  15. Σε όσους με ρωτάνε αν βάζω σε όλους αυτοκόλλητο ή μόνο στην Τζούλια: παιδιά, έχω και οικογένεια, και δουλειά, μη φανταστείτε ότι τη βγάζω όλη τη μέρα στους δρόμους μ’ ένα πορτοκαλί γαϊδούρι στο χέρι. Τα έχω στην τσάντα μου, κι όταν βρω αυτοκίνητο που έχει παρκάρει με τρόπο τόσο ελεεινό, που με εμποδίζει να περπατήσω, του χώνω το αυτοκολλητάκι. Απλό είναι. Εξάλλου, πόσο πιθανό σας φαίνεται να έχω παραγγείλει μια εκατοντάδα αυτοκόλλητα και να τα κουβαλάω πάντα μαζί μου, μόνο και μόνο για την πιθανότητα να πέσω πάνω στη ροζ Πόρσε της Τζούλιας Αλεξανδράτου;

  16. Evi Tsak Says:

    Πολλά τα comments σ’αυτό το κείμενο και διερωτώμαι : Είναι για τη Τζούλια, υπερευαιαθησία για το όντως γαϊδουρινό της παρκάρισμα, όπως και πολλών άλλων ή για την ροζ πόρσε ; Συγκεκριμένα για το τελευταίο, εγώ θα έβαζα τεράστιο αυτοκόλλητο ( τώρα που το λέω σκέφτομαι να σχεδιάσω και να λανσάρω τέτοια αυτοκόλλητα ) εγκληματικής αισθητικής που προσβάλει τη δημόσια τάξη , υγεία και πολιτισμό. Για “ταξικό” βέβαια δεν τίθεται θέμα είναι αστείος και άνευ νοήματος ο όρος πια.
    Επαναλαμβάνω λοιπόν το αρχικό ερώτημα : Τόσα και τόσα άκρως ενδιαφέροντα άρθρα έχει γράψει ο άνθρωπος σ’ αυτό το blog και μένουν ασχολίαστα, έπρεπε να γράψει για τη Τζούλια, που καλά έκανε μιας και του έτυχε μπροστά του τέτοιο κελεπούρι , για να πέσουν βροχή τα comments ?

  17. vavutsikarios Says:

    Φίλε Γιώργο δεν γινόταν -ie δεν κρατηθήκαμε- να μη βάλουμε το θέμα στην frontpage του streetpanthers.gr
    Ελπίζουμε να είναι οκ

  18. νατασσα Says:

    τουλάχιστον εμπνευσμένο! και τόσο, μα τόσο αστείο!

    την δανειστήκαμε αλλά σε μνημονεύσαμε φυσικά 🙂

    http://localathens.blogspot.com/2011/03/e_01.html#more

  19. Eξαιρετικό!
    Ελπίζω να μη σε πειράζει να το αναδημοσιεύσω – είναι αμίμητο!

  20. Βρε παιδιά τι ταξικό θέμα και αηδίες λέμε τώρα;
    Η κοπέλα δεν είναι ανώτερης τάξης, είναι άνθρωπος του λαού, κορίτσι της διπλανής πόρτας.
    Όπως εσείς κι εγώ, σκοτίζεται για τα πέντε ευρώ που θα δώσει στο πάρκινγκ.
    Φαντάζεστε τώρα π.χ. τον Κάρολο ν’ αφήνει το αμάξι του στο πεζοδρόμιο; Ας είμαστε σοβαροί.
    Το ότι η Τζούλια κάνει τη τσιγγουνιά και τη γαϊδουριά είναι η μεγαλύτερη απόδειξη ότι το κορίτσι έχει ακόμα το ένα του πόδι στο χωριό (έστω και με πανάκριβη γόβα).
    Είπαμε, κορίτσι του λαού. Δεν τίθεται θέμα ταξικότητας.

  21. […] Θεός!!! Αγαπητή Τζούλια, είμαι αυτός που κόλλησε το αυτοκόλλητο στο παρμπρίζ της ροζ Πόρσε σας. Ναι, αυτό το πορτοκαλί που γράφει «είμαι γάιδαρος, παρκάρω όπου γουστάρω». Δεν μπορεί να το ξεχάσατε κιόλας: συνέβη μόλις εχθές, Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011, γύρω στις έξι και μισή το απόγευμα, στην αρχή της οδού Μητροπόλεως, στο Σύνταγμα. Σταθήκατε αρχικά κοντά στη στάση του λεωφορείου, εν συνεχεία πήγατε και παρκάρατε πάνω στη διάβαση των πεζών. Γι’ αυτό το έβαλ … Read More […]

  22. malista Says:

    με μηχανή canon EOS 400D digital προφανώς δεν ήταν ταξικό το ζήτημα σου.

  23. Μπράβο!

    Και αρχιδάτος που το λες επώνυμα! Θεός! Και πολύ ωραίο το ποστ σου!

    Μεγάλο γυφταριό αυτό με το πάρκινγκ, πάντως. Δεν ξέρω αν είναι ιδέα μου, αλλά όσο πιο ακριβό το αυτοκίνητο, τόσο πιο προκλητική η παράβαση! Ίσως οι παραβάσεις από τα φτηνά αυτοκίνητα να μην τραβάνε την προσοχή μου. Πάντως, ας έδινε 10 ευρώ για το πάρκινγκ! Τόσα τέλη, τόση βενζίνη, τόσα σέρβις πληρώνει! Αυτό θα την έριχνε έξω?

    • Ευχαριστώ για το σχόλιο. Εννοείται, επώνυμα! Είμαι εναντίον της ανωνυμίας. Δεν είναι πάντως θέμα ε, χμ, ανατομίας. Ξέρω πάρα πολλές γυναίκες που έχουν το θάρρος της επώνυμης γνώμης και παρέμβασής τους!

  24. Από την elina (distortedwonderland.blogspot.com) έλαβα ένα σχόλιο που, μεταξύ άλλων, λέει: “ναι πολυ που την πειραξε […] το αυτοκολητο νομιζεις παλι θα το ξανακανει κ αυτη κ αλλες. Ημουν σε αναπηρικο καροτσακι Δοξα το Θεο περπατησα τωρα εχω τα μωρα μου μικρα κ απο κατι τετοιες κ τετοιυς κανω ακροβατικα να περασω τους δρομους…” Ελίνα χαίρομαι που τώρα είσαι οκ. Ναι, είναι και για τους γονείς με καροτσάκια μεγάλο το πρόβλημα, το ξέρω καλά από πολλούς φίλους μου. Ευχαριστώ για το σχόλιο, ο λόγος που δεν το έβαλα ολόκληρο είναι επειδή προτιμώ να αποφύγω από εδώ τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς.

  25. Spyros Says:

    esy kollas kai sto pagkrati?

    • Όχι, στο Παγκράτι δεν έχει φτάσει η χάρη μου! Είναι κι άλλοι που κολλάνε πάντως, έχω πετύχει γαϊδούρια που δεν θυμόμουν να τα έχω βάλει εγώ.

  26. Αν κρίνω από το οχημά της το επάγγελμα της πορνοστάρ είναι πολύ επικερδές, όσον αφορά το παρκάρισμα-γαϊδάρος: είναι δυνατόν να περπατέει η νούμερο 1 πορνοστάρ της Ελλάδας; 😛

  27. mamadi Says:

    Ελα μωρε που δεν ειχε ψιλα η Τζουλια. Τοσε βιζιτες κανει δεν τις εμεινε κανενα ψιλο στην τσαντα?
    τυχαινει να την γνωριζω λιγο και μιλαμε για ενα ανοητο και αναγωγο πλασμα.

  28. Argiris Says:

    ΕΙΜΑΙ ΓΑΙΔΑΡΟΣ, ΚΟΛΛΑΩ ΑΥΤΟΚΟΛΗΤΑ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ!
    Φίλε μου Shinekast, συγχώρεσε τον τίτλο μου. Έχεις δίκιο. Και εγώ, όπως και εσύ, όπως και πολλοί υπεύθυνοι πολίτες είμαι αγανακτισμένος. Θα ήθελα πολύ να κάνω το ίδιο. Να κολλάω πορτοκαλί προσβλητικά αυτοκολλητάκια σε όσους με εμποδίζουν να υπάρξω ήρεμος σε αυτή την πόλη. Και σε όσους περνάνε με κόκκινο, σε όσους πετάνε σκουπίδια στο δρόμο, σε όσους γράφουν στους τοίχους, σε όσους χτίζουν παράνομα, σε όσους… σε όσους… σε όσους κολλάνε αυτοκολλητάκια και προσβάλλουν τους συμπολίτες τους. Δυστυχώς όμως αυτά και άλλα περισσότερα δεν μπορώ να τα κάνω γιατί απλά είναι… ΑΥΤΟΔΙΚΙΑ! Και εάν εμείς οι υπεύθυνοι πολίτες οδηγηθούμε στην αυτοδικία τότε καταργούμε τον εαυτό μας και όλη την ευνομούμενη πολιτεία που έχουμε δημιουργήσει. Τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Ως υπεύθυνος πολίτης έχεις το δικαίωμα και την υποχρέωση να ακολουθήσεις το σωστό δρόμο. Τί μπορείς να κάνεις? Πολύ απλά να τηλεφωνήσεις στην αστυνομία (100) και να ζητήσεις να τον γράψουν! Τόσο απλά! Και η αστυνομία είναι υποχρεωμένη μέσα σε 10 λεπτά να βρίσκεται στο σημείο και να τον γράψει. Με αυτόν τον τρόπο: α) Αποφεύγεις την αυτοδικία. Θα μπορούσε να σου σπάσει τα μούτρα ο άλλος και να έχει δίκιο, β) Κάνεις το καθήκον σου ήσυχα και ανώνυμα ως υπεύθυνος πολίτης, γ) Θα το σκεφτεί πολύ καλά να το ξανακάνει, δ) Εάν είμασταν όλοι τόσο υπεύθυνοι απέναντι στους νόμους και ελέγχαμε την κατάσταση θα είχαμε δημιουργήσει μια πολύ πιο σωστή κοινωνία. Ας αφήσουμε λοιπόν την αυτοδικία και ας γίνουμε πιο υπεύθυνοι και ΕΝΕΡΓΟΙ πολίτες! 🙂

    • Φίλε Αργύρη, συγχωρώ τον τίτλο σου απολύτως! Κατανοώ το πνεύμα και το περιεχόμενο του σχολίου σου. Είμαι επίσης εναντίον της αυτοδικίας – απολύτως, κατηγορηματικά και ακριβώς για τους ίδιος λόγους που είσαι εναντίον και εσύ. Θα ξαναπώ όμως (το έχω ήδη πει κάπου μέσα στα παραπάνω σχόλια) ότι το αυτοκόλλητο δεν το θεωρώ αυτοδικία. Ούτε είναι δα και τόσο μεγάλη προσβολή: γαϊδουριά είναι το παρκάρισμα πάνω στη ράμπα, αντικειμενικά και σαφέστατα! Αυτοδικία είναι πάνω στα νεύρα σου να σπάσεις τον καθρέφτη, να γρατζουνίσεις το αμάξι κ.ο.κ. Το αυτοκόλλητο, εφόσον κολληθεί στο τζάμι και όχι στη μεταλλική επιφάνεια, δεν προξενεί φθορά. Κατά τη γνώμη μου, δεν πρόκειται καν για κάποιον σοβαρό διασυρμό. Είναι μία υπόμνηση, που αφενός ενδέχεται να συνετίσει κάποιον οδηγό, αφετέρου να αφυπνίσει τους υπόλοιπους πεζούς.

      Μια φορά έκλεισα με το αυτοκίνητό μου του πάρκινγκ ενός σπιτιού – πράγμα που δεν είναι μόνο γαϊδουρινό, αλλά και ενδεχομένως επικίνδυνο, καθώς μπορεί να τύχει κάποια ανάγκη και να μη μπορεί ο άνθρωπος να βγάλει το αυτοκίνητό του και να τρέξει στο νοσοκομείο, π.χ. Φυσικά δεν το έκανα επίτηδες, δεν πρόσεξα καθόλου ότι πάρκαρα μπροστά σε πάρκινγκ. Όταν γύρισα, ύστερα από κάνα-δυο ώρες, βρήκα ένα χαρτί που με στόλιζε ελφαρώς. Όχι υβριστικό, απλώς έλεγε ότι είμαι κλασικός ασυνείδητος Ελληναράς. Ε, δίκιο είχε ο άνθρωπος. Παρ’ όλο που δεν είχα πρόθεση, και παρ’ όλο που δεν θεωρώ τον εαυτό μου κλασικό ασυνείδητο Ελληναρά διότι, απλούστατα, κατά κανόνα δεν φέρομαι ως τέτοιος, στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό ήμουν! Το σημείωμα που μου άφησε ο ιδιοκτήτης του πάρκινγκ με έκανε να κοιτάω ακόμα πιο προσεκτικά πού παρκάρω. Ας μην είμαστε τόσο εύθκτοι και ψωροπερήφανοι: αν διαπράξουμε μια αντικειμενική γαϊδουριά (ναι, υπάρχουν και τέτοιες, δεν είναι τα πάντα υποκειμενικά), ας διαθέτουμε την ταπεινοφροσύνη να το αποδεχτούμε και να ζητήσουμε συγγνώμη, ει δυνατόν. Πέραν αυτού, έχω να σου πω ότι πολλές φορές έχω καλέσει και την αστυνομία. Όσο για το να μου σπάσει κανείς τα μούτρα, εδώ θα διαφωνήσω: κανένα απολύτως δίκιο δεν θα έχει να το κάνει.

      • (συγγνώμη για τα τυπογραφικά λάθη, βιαζόμουν να απαντήσω… ε, είναι κάτι μπύρες που δε βοηθάνε… 😉 )

    • Αγαπητέ Αργύρη,
      – Η αφισσοκόλληση (έστω και σε αυτοκίνητο) σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί αυτοδικία. Αυτοδικία θα ήταν αν προξενούσες φθορές στο όχημα. Το αυτοκόλλητο δεν προξενεί φθορά.
      – Είναι προφανές ότι ποτέ δεν έχεις καλέσει την αστυνομία. Αν το είχες κάνει θα είχες παρατηρήσει ότι α) ποτέ δεν εμφανίζονται σε 10 λεπτά (ούτε καν σε 30) β) αν εμφανιστούν δεν είναι υποχρεωτικό ότι θα κόψουν κλήση (συχνά περιορίζονται σε απλή σύσταση) και γ) αν δώσουν κλήση, ο παραβάτης συχνά αδιαφορεί γιατί το πρόστιμο είναι μικρό ή γιατί έχει τον τρόπο να το διαγράψει.
      Ναι, τα αυτοκόλλητα δεν είναι λύση, αλλά οι ΕΝΕΡΓΟΙ πολίτες συχνά καταφεύγουν στην επικόλληση γιατί απλά δεν έχουν πάντα το χρόνο ή την ενέργεια να υποχρεώσουν την κρατική μηχανή να κάνει τη δουλειά της. Οι ΑΔΙΑΦΟΡΟΙ πολίτες, απλά προσπερνούν.

      • Argiris Says:

        Πολλές φορές εξοργίζομαι και θα ήθελα όχι μόνο να κολλήσω ένα αυτοκινητάκι σε τέτοιους τύπους, αλλά να τους σπάσω τον καθρέφτη, το παρμπρίζ, το κεφάλι. Δεν το κάνω όμως. Ακολουθώ αυτό που προστάζει ο νόμος και μου δίνει το δικαίωμα να κάνω. Τηλεφωνώ στο 100. Είναι υποχρεωμένοι μέσα σε 20 το πολύ λεπτά να έρθουν και να βεβαιώσουν την παράβαση. Εάν κάνουν οτιδήποτε άλλο είναι υπόλογοι και μπορείς να τους αναφέρεις στους ελεγκτές δημόσιας διοίκησης. Πίστεψέ με, οι απλοί πολίτες έχουμε μεγάλη δύναμη στα χέρια μας, δυστυχώς όμως κανείς δε μας μαθαίνει να τη χρησιμοποιούμε. Το αντίθετο μας την κρύβουν γιατί δεν τους συμφέρει.

  29. κατι τέτοιοι τύποι σαν εσένα…κολλημένοι με την μπάλα, γραφειοκράτες έχουν φέρει την Ελλάδα σε αυτό το χάλι ;)… άκου εκει αρνείται την αυτοδικία και ασπάζεται τη ρουφιανιά!!!! πες μου τη διευθυνσή σου ρε φίλε να σου στείλω μια κουκούλα δώρο!!!

    • Argiris Says:

      Πιστεύω ότι σε καμία περίπτωση δεν χρησιμοποίησα άσχημους χαρακτηρισμούς, ούτε αποκάλεσα κάποιον προσβλητικά. Θα μπορούσα πολύ άνετα να βρίσω όποιον φασιστικά απαγορεύει στους άλλους τη δημοκρατική τους άποψη, αλλά δεν το έκανα. Θα παρακαλούσα και εσύ να μιλάς πιο κόσμια και κυρίως σε ανθρώπους που δεν γνωρίζεις. Η στοιχειώδης ευγένεια δείχνει και ποιοί είμαστε. Μόνο έτσι μπορούν να ακουστούν γόνιμες και δημιουργικές απόψεις. Ευχαριστώ.

  30. και το αυτοκόλλητο βγάζει γέλιο…Αν σου έχει μείνει λίγη αίσθηση του humor 🙂 άκου εκεί είναι προσβλητικό!!!! και πολύ light είναι όταν αναφέρεται σε άτομα αναίσθητα…και κακομαθημένα

  31. IreneGR Says:

    Αν δώ παρκαρισμένο αμάξι σε ράμπες για ΑΜΕΑ και καλέσω την Αστυνομία.. θα γίνει κάτι…; Μια επιβεβαίωση…;

    • Ειρήνη, παίζεται. Εγώ, επειδή περνάω συχνά από το σημείο αυτό στη Μητροπόλεως (όπου είχε παρκάρει και η Τζούλια), έχω πάει μερικές φορές κι έχω φωνάξει τη δημοτική αστυνομία, επειδή είναι πάντα εκεί γύρω. Αν καλέσεις την Τροχαία, οφείλουν να έρθουν απ’ όσο ξέρω. Νομίζω ότι, εφόσον πρόκειται για επώνυμη καταγγελία, πρέπει να τους περιμένεις να φτάσουν επί τόπου. Αλλά όλα αυτά τα λέω με επιφύλαξη, δεν τα ξέρω στα σίγουρα.

    • Balafara Hunter Says:

      Τους παίρνεις τηλέφωνο αλλά περιμένεις λίγο… η σύνδεση με Κάιρο δεν είναι πολύ καλή.

      Τους έχω πάρει και περίμενα πάνω από μισή ώρα. Αναγκάστηκα να τους ξαναπάρω και να τους πω: “ακυρώστε την παραγγελία, θα φάμε έξω”. (Ούτε στο χιούμορ έχουν άμεση ανταπόκριση).

    • Argiris Says:

      Είναι υποχρεωμένοι μέσα σε 20 το πολύ λεπτά να έρθουν και να βεβαιώσουν την παράβαση. Εάν κάνουν οτιδήποτε άλλο είναι υπόλογοι και μπορείς να τους αναφέρεις στους ελεγκτές δημόσιας διοίκησης. Πίστεψέ με, οι απλοί πολίτες έχουμε μεγάλη δύναμη στα χέρια μας, δυστυχώς όμως κανείς δε μας μαθαίνει να τη χρησιμοποιούμε. Το αντίθετο μας την κρύβουν γιατί δεν τους συμφέρει.

  32. Ειρήνη, η δικιά μου εμπειρία λέει πως δεν έρχοναται, ίσως αν τους πούμε ότι είναι η Julia θα μας κάνουν τη “τιμή” και έρθουν 😛

  33. respect! τέλειο το άρθρο και οι φωτό και τα πάντα!

  34. κικιρίκου Says:

    Έτσι αποδεικνύεται τι κωλοχώρι είναι η Αθήνα. Ένας μπλόγκερ, μία διάσημη καλλιτέχνις και μία δημοσιογράφος στο ίδιο σημείο μέσα σε μισή ώρα.

  35. THOMASCOSTAS Says:

    Αδέρφια γειά σας , γυρίζω όλη μέρα την Αθήνα με αυτοκίνητο παρκάρω καθε τόσο αναγκαστικά σε κεντρικά σημεία , σέβομαι τους συνανθρώπους μου και δεν κλείνω διαβάσεις , ΌΜΩΣΣΣ στατιστικά και μόνο να το δείς , ήρθε στιγμή που παρανομησα και πάρκαρα σε πεζοδρόμιο εμποδίζοντας την διέλευση . Το πλήρωσα ακριβά μου τράβηξαν γρατζουνιά με κλειδί απο εμπρος εως πίσω . Για να είμαι ειλικρινής ενα αυτοκόλλητο θα με ξεφτίλιζε εντελώς , όμως συμβαίνει το ίδιο με κάποιον κατ επάγγελμα ασυνειδιτο ή μήπως η γρατζουνιά θα του έμενε αξέχαστη?

  36. no-name Says:

    εγω διαφωνω πληρως με τα αυτοκολλητακια , και μαλιστα αν τυχει να πετυχω αυτον που το κολλαει θα του κολλησω ενα στα μαλλια και ενα στα μουτρα. Οχι δεν παρκαρω σε ραμπες αναπηρων κτλπ κτλπ , ουτε ακουω τερλεγκα ουτε τιποτα. Απλα με ενοχλει το γεγονος οτι επειδη δεν ειναι παρανομο το αυτοκολλητακι καποιοι θεωρειτε οτι επιτελειτε και εργο κιολας και κανετε καλο στην κοινωνια. Οχι φιλε μου υπαρχει η αστυνομια γαιδουρια το παρανομο παρκαρισμα μεν , σε πολεις που δεν εχουν παρκινγκ , δεν εχουν συγκοινωνια , δεν εχουν προβλεφθει καν οι αριθμοι των αυτοκινητων που εν τελει τους περνανε καθε μερα . Και εσυ που πληρωνεις και ενα σωρο φορους για το αμαξι λες και το εχεις κλεψει σταματας 5 λεπτα καπου , και σκαει ο καθε ψωνισμενος αυτοπροσδιοριζομενος ρομπεν – πανθηρας των πολεων και σου κολλαει αυτοκολλητακια για να μαθεις το σωστο. Με αυτο το σκεπτικο οταν ακουτε και κατι που δεν σας αρεσει κολληστε αυτοκολλητακια στο στομα του αλλου για να μην μιλαει , ξερω οτι θα πειτε γινομαι υπερβολικος αλλα κατα βαθος πολυ θα γουσταρατε να το κανατε. Και προφανως δεν υπερασπιζομαι την τζουλια που εχει λεφτα και πουλαει τρελλα με ροζ πορσε αλλα τον μεσο φουκαριαρη που για να παρκαρε εκει που παρκαρε μαλλον ειχε το μυαλο του καπου αλλου και μαλλον οχι σε καλο , και σκαει ο φοιτητακος με μηδεν προβληματα και κανει και την κοινωνικη του δραση στο δρομο για την καφετερια.

    • Tώρα που προβλέπεται φυλάκιση και αυτόφωρο για οσους διπλοπαρκαρουν θα σας πουμε εμεις καλα.

      Θα μας τελειωσουν οι εξυπνοι

  37. to svises flwrako to comment e ? em sas exoume parei xampari apo kairo min masas , eiste gia gelia pragmatika.

    • Όλοι εσείς έχετε πάρει χαμπάρι όλους εμάς. Πες μου πού μένεις, να ψεκάσουμε καλύτερα την άλλη φορά.

Leave a comment